De gemeente wil een zo goed mogelijke dienstverlening voor inwoners en bedrijven. Daarom bouwen en onderhouden we een optimale informatievoorziening.
Wat hebben we gedaan in 2022?
- We werken aan bewustzijn rondom adequate informatiebeveiliging.
- We nemen de juiste technische en organisatorische maatregelen.
- We laten processen zoveel mogelijk digitaal laten verlopen.
- We zetten data om in informatie om besluit- en beleidsvorming te ondersteunen.
- We maken meer gebruik van geo-gerelateerde informatie.
- We ondersteunen plaats-, tijds- en device-onafhankelijk werken.
- We laten digitalisering een middel zijn om burgerparticipatie te laten groeien.
- We realiseren een beschikbaarheid van de systemen binnen de norm van 99,5%
- We zorgen voor een goed functionerende servicedesk I&A
- We hebben een professioneel ingericht functioneel beheer voor centrale en “snipper”-applicaties
- We vergroten de weerbaarheid van de informatievoorziening.
- We houden onder andere de basisautomatisering op orde.
- We gebruiken Single Sign On bij inkoop van hard- en software en andere beveiligingstechnieken.